01 oktoober 2013

Miks

Olen valimiste-eelsel perioodil ja nimekirja koostades korduvalt pidanud vastama küsimusele, miks Isamaa ja Res Publica Liit (IRL). Sama asja selgitasin nelja aasta eest. Laias laastus pole minu mõtted muutunud ja mitmed põhjused kehtivad ka täna.

Põhjuseid on mitu:

Esiteks on kohalikul tasandil kõige tähtsam inimene, mitte grupp (olgu siis erakond, valimisliit jne), mida ta esindab. Loeb inimene - kas ta on valmis enda aega ja energiat tööks volikogus panustama, kas tal on üldse oskuseid ja teadmisi selleks. Loodan, et inimesed kaaluvad hoolega ja valivad kandidaadi, kes ka reaalselt on valmis panustama.

Teiseks ei pelga ma avaldada, et minu maailmavaatele on kõige lähedasem just IRL. Olen läbi lugenud kõigi suuremate erakondade programmid ja põhikirjad, nii et valik pole juhuslik. Alates gümnaasiumiajast olen poliitikat tähelepanelikult jälginud ning minu eelistused ei ole ajas muutunud.

Kolmandaks. Jah, ma võinuks kandideerida ka valimisliidu nimekirjas. Veel suve alguses oligi selline mõte. Võtsin ühendust praeguse volikogu opositsiooni liidriga, ent lühidalt öeldes "ei läinud asjaks". Hiljem, kui tema minuga samal põhjusel ühendust võttis, olin juba nimekirja koostamisega alustanud. Ehk olin andnud lubaduse mujale ja sõna peab pidama.

Neljandaks on Emmastes kandideerimas kaks valimisliitu ja kaks erakonda. Suht hea tasakaal. Samas on selge, et valimisliidud on otseselt üksteise vastu välja tulnud, võttes kaasa "vanad võlad". Keskerakonna nimekiri jääb aga natukene lühikeseks. Nö uute tulijatena võiksime olla valda ühendav jõud.

Viiendaks. Erakondade maine on jätkuvalt madal. Väga madal. Loomulikult oleks lihtsam kandideerida valimisliidu nimekirjas - nii nagu ka mitmed inimesed, kes tegelikult erakonna liikmed on, teevad. Kas sel juhul see, kes erakonna nimekirjas kandideerib, on poliitik (ehk negatiivse varjundiga), ent see, kes valimisliidus, aus ja julge kodanik? Ma ei pea õigeks end uhkema kesta alla sättida, sest tähtsam on ikkagi sisu.

Lõpetuseks- ma olen siin vallas nii või naa uus tulija. Elanik sellest aastast, tihedam kokkupuude on kolm aastat. Ei ole siin firmat alluvatega ega suurt suguvõsa. Tööalaselt puutun kokku lastega (ehk hääleõiguseta inimestega). Seega on keeruline nii või teisiti. Kui olen suutnud nende aastatega tõestada, et suudaksin volikogusse lisandväärtust tuua, siis mind ka valitakse. Sõltumata sellest, mis värvi on minu valimisprogrammi sisaldav voldik.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar